سینما بلاگ

وبلاگ گروهی اعضای(سلبق) کانون فیلم و عکس دانشگاه آزاد همدان - اخبار سینمای ایران و جهان - معرفی نقد و بررسی فیلم

سینما بلاگ

وبلاگ گروهی اعضای(سلبق) کانون فیلم و عکس دانشگاه آزاد همدان - اخبار سینمای ایران و جهان - معرفی نقد و بررسی فیلم

اسکار ۲۰۱۰ - بخش اول

بالاخره مراسم اسکار هم انجام شد و بهترینها انتخاب شدند. شاید چون هنوز خیلی از فیلمها را ندیده ام نظرات شخصی خودم را فاکتور میگیرم و فعلا فقط تا جایی که بتوانم به معرفی برنده ها و رقبایشان می پردازم. 


 The Hurt Locker


کارگردان : Kathryn Bigelow

ژاانر : اکشن ، درام ، ماجرایی ، جنگی

برنده 6 جایزه اسکار : بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین، بهترین صدا، بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی و نامزد سه جایزه دیگر.

در حالی که چشم خیلی ها به Avatar بود در بین ده رقیب The Hurt Locker موفق شد و جایزه بزرگ را با ۵ جایزه دیگر از آن خود کرد . در این بین Inglourious Bastads حسابی ناکام ماند و به جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل اکتفا کرد.

The Hurt Locker یک فیلم جنگی است که داستان آن در عراق اتفاق می افتد.


Jeff Bridges


بهترین بازیگر نقش اول مرد برای درام موزیکال Creazy Heart به کارگردانی Jeff Bridges رسید تا بعد از چهار بار نامزدی اسکار بالاخره جایزه را بگیرد. تنها فیلمی که پیش از این از او دیدم The Big Lebowsky از برادران کوین بود که انصافا آنجا هم خوش درخشیده بود. در بین رقبایش نام جورج کلونی و مورگان فریمن به چشم می خورد.





District 9


منطقه ۹ با وجود همه ارزش های داستانی موفق به کسب هیچ جایزه ای نشد و تنها نامزدی در چهار رشته برایش به یادگار ماند. داستان فیلم و روند روایت آن واقعا زیباست اما نقاط ضعف بزرگی هم خصوصا در جلوه های ویژه دارد ، به هر حال نامزدی بهترین فیلم هم خود افتخار بزرگی است.


Up


انیمیشن زیبای بالا هم جایزه بهترین انیمیشن را به همراه بهترین موسیقی از آن خود کرد. بالا ترم قبل در دانشگاه اکران شد و با استقبال خوبی هم مواجه شد. اگر فرصت کنم یک بار دیگر فیلم را باید ببینم ، احتمالا نکات ریزی دارد که بار اول از چشم من مخفی مانده !



در مورد بقیه فیلمها هم به زودی خواهم نوشت.

نظرات 1 + ارسال نظر
م/ه شنبه 22 اسفند 1388 ساعت 14:32 http://www.saz-dahani.blogfa.com

باهاش موافقم...م/ه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد