سینما بلاگ

وبلاگ گروهی اعضای(سلبق) کانون فیلم و عکس دانشگاه آزاد همدان - اخبار سینمای ایران و جهان - معرفی نقد و بررسی فیلم

سینما بلاگ

وبلاگ گروهی اعضای(سلبق) کانون فیلم و عکس دانشگاه آزاد همدان - اخبار سینمای ایران و جهان - معرفی نقد و بررسی فیلم

گزارشی از نمایش فیلم پشت صحنه "درباره الی ..." در خانه هنرمندان

  با حضور بازیگران و عوامل فیلم؛ پشت صحنه فیلم "درباره الی" در خانه هنرمندان به نمایش درآمد.
سیف الله صمدیان مجری این برنامه و دبیر هفتمین جشنواره تصویر سال در سخنانی در این برنامه گفت: معمولا در فیلم های روز دنیا، پشت صحنه ها به عنوان کامل کننده های فیلم به نسخه های خانگی افزوده می شود. از وقتی که پدیده دی وی دی شکل گرفت در روزهای اول فقط مختص به فیلم بود و به تدریج ساخت فیلم هایی درباره پشت صحنه همان فیلم ها و مسائل فنی ساخت فیلم ها گسترش یافت.


وی ادامه داد: فیلم سازی در ایران به لحاظ سهولت دستگاه های فیلم برداری خانگی و دستی و علاقه بیش از حدی که جوانان دارند گسترش یافته است. در هیچ کجای دنیا فیلم به سادگی ساخته نمی شود و کسی فیلم ساز نمی شود ولی ایران تنها جایی در جهان است که در حال حاضر افرادی که در این سالن حضور دارند اگر قصد ساخت فیلم را داشته باشند می توانند یک ساعته فیلم بسازند.

دبیر نهمین جشنواره تصویر سال خاطرنشان کرد: به هر حال پدیده "دی وی دی" به زودی در ایران هم جا خواهد افتاد. هرچند که هنوز هم "وی سی دی" در ایران توزیع می شود. در حالی که این موضوع در جهان به عنوان یک فناوری منسوخ شده است. رونق یافتن فیلم های سینمایی خانگی موجب کم رونق شدن مخاطبان سالن های سینما می شود و افزایش نمایش فیلم ها در منزل را به دنبال دارد و متاسفانه فیلم دیدن در سینما در ایران آرام آرام منسوخ می شود و این در حالی است که وضعیت مخاطبان سینما در اروپا و آمریکا به قوت خود باقی است.

صمدیان افزود: فیلم های پشت صحنه ای به صورت بالا رونده بر تعداد ساخت انها افزوده می شود بتدریج راهی برای ایجاد یک بازار پیدا می کند و خوشبختانه به رشد سینما منجر خواهد شد.

اصغر فرهادی کارگردان درباره الی نیز در سخنانی گفت: بهتر بود به جای من عوامل و سازندگان فیلم اینجا حاضر می شدند و توضیح می دادند و به جا بود تا حمید قربانی و مریم نراقی که کار تدوین این فیلم را انجام دادند در این جمع حاضر شوند.

وی ادامه داد: آنچیزی که شما در پشت صحنه درباره الی مشاهده می کنید دستور العملی نیست که در سایر فیلم ها و صحنه ها جواب بدهد. در حقیقت رفتاری که در سر صحنه یک فیلمی ظهور می کند به همان موقعیت، فیلمنامه و جمع برمی گردد به همین دلیل تمامی رفتارهایی که توسط من کارگردان در پشت صحنه یک فیلم رخ می دهد توسط بنده قابل تایید نیست.

مریلا زارعی بازیگر فیلم درباره الی در سخنانی گفت: من حواسم به دوربین پشت صحنه و دوربین فیلم برداری نیست برای همین علت است که تمامی عکس هایی که از من گرفته شده کاملا عادی و معمولی است و برای همین علت اگر در این فیلم پشت صحنه چیزی دیدیدن که اذیتتان کرد به بزرگی خودتان ببخشید. البته در جاهایی از فیلم صحبت کرده ام که به علت اینکه خیلی مصنوعی است از آن متنفر هستم و پیشاپیش از شما پوزش می خواهم.

رعنا آزادی از دیگر بازیگران این فیلم گفت: در کار بسیار سخت است که حواس بازیگر به دوربین دوم باشد و فضای فیلم در باره الی آنقدر متفاوت بود که کاملا دوربین دوم فراموش شده بود و من به شخصه هیچ وقت حس نکردم که وحید حسینی در حال فیلم برداری از ما است. در حال حاضر هم استرس دارم و هم کنجکاو هستم ببینم که چه اتفاقی افتاده است.
نظرات 2 + ارسال نظر
ترانه بختیاری یکشنبه 23 اسفند 1388 ساعت 20:00 http://parastoo33.blogfa.com/

حلول سال نو و بهار پرطراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت می باشد رابه تمامی دوستان عزیزم تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی سرشار از برکت و معنویت را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان برای شماعزیزان خواهانم

ممنون به خاطر نظرات شما

میثم پنج‌شنبه 27 اسفند 1388 ساعت 18:06

محمد خیلی خوب بود ممنونم ازت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد